– Det skal være enkelt å finne, komme i kontakt med og holde dialogen med elektriker, sier Jørn Atle Sørlie, daglig leder i elektrikerbedriften El-kontakten.
De bruker en genial digital chat-tjeneste som effektiviserer og forenkler dialogen med kundene. Her kan du sende forespørsel, få pristilbud og chatte gratis og uforpliktende med nærmeste elektrikerbedrift.
– Denne tjenesten er en veldig enkel inngang for kunder som vil ha et alternativ til e-post, telefon og sosiale medier. Vi har integrert den som vår primære «kontakt oss-side» for å gjøre det ekstra enkelt å starte en dialog med oss, forteller Sørlie.
Han forteller at løsningen er brukervennlig og nyttig for alle. Og selv om en chat-tjeneste ikke er en revolusjon i seg selv, synes han at denne har noen unike fordeler.
– Mange bruker Facebook for å klikke på tilbud de er nysgjerrige på. Da er det fort gjort å ende opp med uønsket reklame og henvendelser, men her må du fysisk velge at du vil opprette dialog med elektriker, forklarer han.
– Med bilder og video er det enkelt å se hva som må gjøres
Med denne tjenesten kan du chatte, sende bilder og gjennomføre videobefaring med elektriker. Sørlie forteller at mange av kundene til deres benytter seg av bildedelingstjenesten.
– Det er ikke alltid nødvendig at vi kommer hjem til deg på befaring. Med bilder og video er det ofte enkelt å se hva som må gjøres og gi en nøyaktig pris på jobben.
Og prosessen er veldig enkel.
– Du tar enten kontakt selv, ellers sender vi en sms-lenke som går direkte til en chat med oss, forklarer Sørlie.
Hans erfaring er at tjenesten egner seg aller best i situasjoner der elektriker trenger informasjon i forkant av et mulig oppdrag.
– Mye av det vi elektrikere gjør avhenger av hvordan det ser ut i sikringsskapet ditt. Hvis vi vet om det er installert overspenningsvern og andre viktige komponenter, eller at skapet inneholder en oppdatert kursfortegnelse, er mye gjort allerede før befaring.